Fredag

Japp idag är det fredag minsann!
I skrivande stund är jag tokslut och ska väl strax gå å lägga mig.
Har rätt nyligen kommit hem från en lång kvällspromenad med jyckarna.
Är ju i Klocke för några dagar så gick längs nyadalsvägen, tills man kommer .. ja det är svårt att förklara om man inte vet men det är iaf till sista gatulampan och en liiten bit till, så tar man vänster upp i skogen.
Sist jag gick där va väl .... kanske 2-3 år sedan, va världens mysigaste skogsstig!
Nu har dom avverkat så mkt i MIN SKOG!!! Så jag visste nästan inte vart jag skulle gå :(
men jag gick lite på känn å hoppades på att det skulle vara rätt.
Det fanns HUUUUR mycket äckliga dyvattenpölar som helst längs den avverkade biten och sjääälvklart så skulle hunna i dom å ha roligt -.-
Kul för dom iaf att dom har roligt.
Men jag fick ta flera "omvägar" om man nu kan säga så när man går på ett hygge.. för att inte bli tokblöt. Lyckades iaf rätt så bra :)
Å för att vara på säkra sidan att det inte skulle komma älg å björn så satte ja på musik på mobilen på högsta volym ^^
Såg älgspår, men tack å lov inga björnspår ! hade jag sett det så hade jag nog, trots att musiken pumpade, vänt på en gång :p

Hur som haver .. så va vi väl ute i .. en sisådär jaa iaf 1½ timma, kaaanske 2 timmar... är inte riktigt säker på när jag gick :p men det va skönt iaf.

Men den sträckan blir det nog inte nå mycket mer att gå ... den är totalt förstörd efter avverkningen så det va inte alls nå kul å gå där :( så en promenadväg mindre i Klockestrand, där det ändå inte finns så överdrivet många vägar å gå ..

Funderar på om man ska ta sig en riktigt lång promenad imorgon, men har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra.
Vi får se :p om det blir tokvarmt så är det ju inte nått att tala om! hundarna klarar inte toklånga promenader i värmen :/

ajja det var det !

Tjollahopp <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0