Utställning Sundsvall! 14/4

Ja minsann!
Det blev ju utställning för hela slanten i lördags! 

For kl 07,15 för att plocka upp Eva-Britt, å sen fortsatte vi ner mot Härnösand för att byta bil å åka med Malin :)
strax efter 8 va vi ute på vägen å brummade på!

Det tog en bra stund innan det va våran tur i Ringen, då vi va nr 25 i ringen, så vi fick snällt sitta å vänta i ca 1 h.
Men sen så va d Pompes tur!! 
Nervös matte hoppar in lite snyggt i ringen å går fram till domaren.
Men Pombah sköter sig som vanligt i ringen men matte flåsar som en dåre då man verkligen få ta i för att få ut stegen på han ^^ 

Domaren sitter å tittar på pompis, å ger en massa kritik till sekreteraren som jag inte har en suck att lyssna på då jag är för inne i att kolla så att hunden ser någorlunda bra ut ^^ 

Han är klar, "hjälpredan" i ringen, vad dom nu kallas, tar upp en röd "skylt" Yes! vi fick Excellent! 
men hon är inte klar! hon tar upp den rosa med!! Hell Yeah! han fick ett CK!! 
Redan där var jag nöjd, men vi skulle ju in igen om bästa hane, förväntar mig inte så mkt utan är som sagt egentligen nöjd med resultatet han redan fått!

Sitter å väntar en liten stund tills resten av hanklasserna är klar, å sen bär det av in i ringen igen. 
Bästa hane, springer runt ett varv, domaren kommer fram till mig med handen! 
VI BLEV BÄSTA HANE!!! 
Nu blev jag så exalterad att jag nästan höll på att svimma! för när jag gått ut ur ringen sådär fjantigt överlycklig, å har satt mig ner så inser jag sakta men säkert att ... SHIT! Vi blir som sämst BIM!!! 
Det bästa var att innan hade jag sagt att vi siktar på minst BIM med CK ... Å SÅ VA DET NU!!! 

Fick halvt skrika åt Malin att hon va tvungen att ge mig min väska så jag kunde ta en smörgås innan jag skulle ha svimmat ^^ 

Återigen väntat på att Tikarna skulle bli klar. 
såklart blev Andriettas Herta Bästa tik, så där hade jag verkligen inte förväntat mig nått annat än BIM heller :p
Sprang in å mkt riktigt så blev fina Herta BIR, men vi blev BIM! för första gången!! eller han blev BIM-valp en gång åxå men det kändes inte som att dt va samma sak ^^ 

Så Jag vad väldigt nöjd över dagen :) 
Gick även å tog riktiga bilder på lillskiten så nu sitter man å väntar på att dom ska komma! :) så man kan beställa en förstoring på han :D 

Lite bilder från gårdagen såklart!! 

Här har vi även kritiken:

Excellent type and propotions. Good bones. Correct colour. Still Imature in the body.
Good bones and angulations. Masculine expression. The step is long enough and the movement strong.
Excellent type and propotions. Good bones. Correct colour. Still Imature in the body.
Good bones and angulations. Masculine expression. The step is long enough and the movement strong.
Tjollahopp <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0