Pompes röntgen !

Ja idag var det dags för att fara till veterinären å röntga lille pompis!
Hade tid kl 9 så jag o min ständiga vapendragare Astrid for iväg ner mot Härnösand! Hon hade även en tid till hennes hund lite senare, kl 11.

Nåväl strax efter 9 fick ja å pompe iaf komma in i undersökningsrummet, där han fick en spruta så han börja snarka!
Han va så söt å skulle in i det sista hålla ögonen öppna å öronen på spänn då det va en massa lukter å ljud på vetstationen. Men det dröjde inte länge förns han låg ner å började andas rätt så djupt ^^ sen stilen han hade där han låg :o den va ... Udda ^^ men det är inte så lätt när man får en massa konstigheter för att man av nån anledning ska sova när man nyss ha vaknat ^^
En stund senare så kom hon som skulle röntga honom in igen å vi lyfte upp han (vilket i sig va en bedrift ^^) på det rullande bordet för att kunna skjutsa in honom i röntgen rummet :)
Vi fick i honom i vaggan utan några större problem å när han låg där på rygg så tog det väl en halv sekund innan han började tok snarka ^^ å inte va han vacker så heller, med tungan liiite "utsläppt" ^^
Tog ett bra tag innan vi va klar där inne, men Amanda, som hon heter, var så sjukt noga med att det skulle bli rätt "ställning" å allt sånt så det gjorde mig ingenting att det tog lite tid ^^
Det viktigaste är ju att man får bra bilder som kan skickas in till skk för avläsning :)
När vi va klar å pompe fått sig ytterligare en spruta, denna gång för att vakna så va han så sööööt!! Sitter där inne för att vänta på att han ska kliva upp, å när jag ser att ögonen börjar bli lite mer vakna så säger jag hans namn, varpå han tittar på mig å tänker resa sig opp, men lugnar ner sig liiite då han antagligen fortfarande va vääldigt groggy ^^
Tog kort på röntgen bilderna å skickade till världens bästa Tine som tyckte att de såg bra ut iaf :) så vi håller tummarna att skk tkr detsamma :)
Jag kan lova att sen när vi for hem så hade jag en trött hund i bilen! Som
Ville ha koll på vad som hände men sjönk ihop gång efter gång å till slut gav han upp å la sig ner å somnade en stund till ^^

Nu ska vi gå å lägga oss för natta, å trots att han inte gjort mkt annat än att sova idag så verkar han inte tycka att s är en dålig ide iaf :)

Så med det så säger vi God Natt

Tjollahopp <3

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0